h1

‘t mag wat kosten

augustus 22, 2006

Vandaag dacht ik ‘kom, laat ik eens kijken of er ook nog andere weblogs in Nederland actief zijn op het gebied van astronomie’. Andere astroblogs dus, nee niet om m’n ‘concurrenten’ te bespioneren (haha.., wie doet nou zoiets), maar gewoon belangstelling over wie nog meer dat soort dingen doet. Googelen op het zoekwoord astroblogs levert weinig op, ja deze weblog staat dan een heleboel keer in de hits genoemd (wat ik natuurlijk erg leuk vind). Door dat googelen kwam ik al gauw op DE ‘moeder aller astroblogs’, te weten www.astroblogs.com. Toen ik die aanklikte bleek de site nog niet in gebruik te zijn, maar te koop (‘domain for sale’ staat er rechtsbovenaan). Even doorklikken kwam ik uit bij de eigenaar van de URL, te weten webpassports.com. En daar staan onderaan enkele sites bij de categorie weblogs. En drie keer raden wat het prijskaartje van www.astroblogs.com is:

45.000 euro’s!! Good heavens nog an toe. Da’s inderdaad een top level domain. Registratie van mijn domeinnaam heeft geloof ik een paar tientjes gekost, maar dat staat wel erg ver af van zo’n ‘global site’. Nieuwsgierig geworden ging ik direct even checken of de site http://www.astroblog.com (zonder s dus) ook niet toevallig vrij is. Wie de URL intypt ziet dat de site gewoon niet bestaat en een eigenaar c.q. verkoper doemt ook niet op. Maar navraag bij mijn host (die zo’n domeinnaam-checker, mooie naam voor Scrabble, heeft) levert op dat de naam helaas al bezet is. Mmmmm, ik hou mezelf maar bij mijn eigen nederlandse astroblog. Is ‘ie te koop? Nee, tuurlijk niet. Hoewel, voor een héle mooie ETX of zo:-)))

Geef een reactie

